fredag 27. mars 2009

Farvel til Marienlyst (for en stund)


Pulten er ryddet. Mailboksen er, som seg hør og bør, allerede for full. Ingen vits i å tømme noe som blir fullt igjen med en gang, er det vel? Og i flere samfulle timer har jeg forsøkt å lære opp fraværsassisten i de mest elementære rutiner. Han er en stille type (muligens ikke norsktalende) og jeg er strengt tatt usikker på om han har fått med seg så mye. Men han smiler. Og han har tatt på seg dobbelt brillesett og ser ut til å være klar for å ta fatt på oppgavene som venter. Det skal ikke stå på utstyret!


En fin liten plastmappe ligger ved siden av tastaturet. I den ligger billetter, referansenumre og bookinger sirlig plassert etter dato. Det er alltid gøy å leke ordensmenneske. Liker tanken på at noen som ikke kjenner meg godt nok ser meg med mappa mi og tenker at der er ei dame som har orden i sysakene. So far, so good.


Vårt første overnattingsted i Dehli er booket for to dager. Vivek's er, ifølge Lonely Planet, et så godt sted som noe, og ifølge kollega Jan Henrik litt under pari med insekter i sengetøyet. Vi har klokketro på at det har blitt pusset opp siden han var der. Det skriver også Lonely Planet. Og nettsiden, den ser lovende ut:



Det er på tide med en siste løpetur på mølla før NRK forlates for en stund. Gleder meg til å glemme passordet mitt. Mindre en 24 timer til avreise nå. Jeeeeei!
Bilde: Fraværsassistenten smiler og er klar for beinhard jobbing i tre ukers tid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar